Regulamin turnieju
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Turniej prowadzony jest zgodnie z zasadami zawartymi w międzynarodowych przepisach gry w piłkę ręczną.
ORGANIZATOR
- Organizatorem turnieju jest Szkoła Podstawowa nr 91 w Krakowie oraz Szkolny Klub Sportowy „Kusy” w Krakowie, os. Handlowe 4
UCZESTNICY ROZGRYWEK
Turniej odbywa się w czterech kategoriach wiekowych:
- dziewczęta urodzone w roku 2008 i młodsze (K08),
- chłopcy urodzeni w roku 2008 i młodsi (M08),
- dziewczęta urodzone w roku 2010 i młodsze (K10),
- chłopcy urodzeni w roku 2010 i młodsi (M10).
SYSTEM ROZGRYWEK
Dziewczęta i chłopcy 2008 i młodsi: uczestniczy 16 zespołów, podzielonych na 4 grupy po 4 zespoły:
1. eliminacje w grupach, każdy z każdym,
2. półfinał w grupach każdy z każdym, z zaliczeniem meczu z grupy eliminacyjnej
Podział na grupy półfinałowe:
o miejsca 1-8:
P1: 1 gr. 1, 2 gr. 1, 1 gr. 2, 2 gr. 2; P2: 1 gr. 3, 2 gr. 3, 1 gr. 4, 2 gr. 4.
o miejsca 9-16:
P3: 3 gr. 1, 4 gr. 1, 3 gr. 2, 4 gr. 2; P4: 3 gr. 3, 4 gr. 3, 3 gr. 4, 4 gr. 4.
W grupach półfinałowych zespoły grają każdy z każdym z zaliczeniem meczu z eliminacji.
3. finały:
• o miejsce 15 – 4. zespół z P3 i 4. zespół z P4,
• o miejsce 13 – 3. zespół z P3 i 3. zespół z P4,
• o miejsce 11 – 2. zespół z P3 i 2. zespół z P4,
• o miejsce 9 – 1. zespół z P3 i 1. zespół z P4,
• o miejsce 7 – 4. zespół z P1 i 4. zespół z P2,
• o miejsce 5 – 3. zespół z P1 i 3. zespół z P2,
• o miejsce 3 – 2. zespół z P1 i, 2. zespół z P2,
• o miejsce 1 – 1. zespół z P1 i 1. zespół z P2.
Dziewczęta i chłopcy 2010 i młodsi: uczestniczy 8 zespołów podzielonych na 2 grupy po cztery zespoły:
1. eliminacje w grupach, każdy z każdym,
2. półfinały:
grupa C
o miejsca 1-8: I miejsce z grup A, III miejsce z grupy A,
II miejsce z grupy B, IV miejsce z grupy B.
grupa D
o miejsca 1-8: II miejsce z grupy A , IV miejsce z grupy A,
I miejsce z grupy B, III miejsce z grupy B.
System każdy z każdym z zaliczeniem meczu z eliminacji
3. finały:
o miejsce 7: IV miejsce z grupy C – IV miejsce z grupy D,
o miejsce 5: III miejsce z grupy C – III miejsce z grupy D,
o miejsce 3: II miejsce z grupy C – II miejsce z grupy D,
o miejsce 1: I miejsce z grupy C – I miejsce z grupy D.
PUNKTACJA I ZASADY KLASYFIKACJI ZESPOŁÓW
A. Po każdym spotkaniu w grupach zespół otrzymuje:
• za zwycięstwo – 2 pkt
• za remis – 1 pkt (nie ma rzutów karnych dla wyłonienie zwycięzcy!)
• za porażkę – 0 pkt
B. O kolejności miejsc w grupach decyduje większa ilość zdobytych punktów, zaś przy jednakowej
ilości punktów kolejno:
• większa ilość punktów w meczach pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
• lepsza różnica bramek w meczach pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
• większa ilość strzelonych bramek w meczach pomiędzy zainteresowanymi zespołami,
• większa dodatnia różnica bramek z wszystkich spotkań w grupie,
• większa ilość strzelonych bramek we wszystkich spotkaniach w grupie,
• los.
C. W meczach finałowych, w których musi być wyłoniony zwycięzca w przypadku remisu
rozgrywana jest dogrywka do pierwszej strzelonej bramki. Dogrywkę rozpoczyna zespół, który wygra
losowanie, a zespół przegrywający losowanie ma prawo wyboru boiska.
ORGANIZACJA I PRZEBIEG ZAWODÓW
- Zawodnicy i zawodnicy uczestniczący w turnieju muszą obowiązkowo posiada kartę zdrowia (zaświadczenie lekarskie) potwierdzoną przez lekarza poradni sportowo-lekarskiej lub lekarza pierwszego kontaktu (rodzinnego). Odpowiedzialność za powyższe ponosi trener zespołu, który jest zobowiązany przekazać odpowiednie oświadczenie do biura zawodów przed pierwszym meczem.
- Obowiązuje kategoryczny zakaz używania środków klejących piłkę.
- Czas gry we wszystkich kategoriach 2 x 15 min. bez przerwy – zmiana stron.
- Wykluczenia – 1 min.
- Mecz rozpoczyna zespół będący wg terminarza gospodarzem zawodów.
- Zespoły powinny być obecne w miejscu rozgrywania zawodów 15 min. przed rozpoczęciem zawodów.
- Szatnie na halach sportowych nie są zamykane i służą jedynie do przebierania się zawodników/zawodniczek po czym należy zabrać ze sobą rzeczy osobiste. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione w szatniach podczas turnieju.
- Zawody w kategoriach młodzików (M08) rozgrywa się piłką damską (nr 2), obwód 54-56 cm, waga 325-375 g, w kategoriach młodziczek (K08), dziewcząt (K10), chłopców (M10) obowiązuje piłka nr 1 obwód 50-52 cm, waga 290-330 g.
- W przypadku, gdy dwa rywalizujące zespoły mają jednakowy kolor koszulek do zmiany stroju zobowiązany jest zespół gości.
- Zawodnik/zawodniczka młodsza może grać w zespole starszym, ale fakt ten nie stanowi powodu do zmiany terminarza zawodów. Skład zespołu każdy trener jest zobowiązany podać przed pierwszym meczem na formularzu przygotowanym przez organizatora i przekazać do Biura Turnieju.
- Podczas meczów nie ma możliwości wzięcia czasu dla zespołu.
- Każdy przypadek dyskwalifikacji z powodu niesportowego zachowania (lub cięższe przewinienie, niebieska kartka) związane będzie z wykluczeniem winnego z minimum 1 meczu (do całkowitego wykluczenia z Turnieju). Decyzję podejmować będą Sędziowie Główni Halowi po konsultacji z Sędzią Głównym Turnieju.
- Protesty wnoszone do 20 min. od zakończenia spotkania rozstrzyga Sędzia Główny Halowy w porozumieniu z Sędzią Głównym Turnieju po wpłaceniu kaucji w wysokości 500 PLN. W przypadku oddalenia protestu kaucja nie jest zwracana. Nie uwzględnia się protestów dotyczących interpretacji przepisów gry przez sędziów.
- Wszystkie sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzyga Organizator w porozumieniu z Sędzią Głównym Turnieju.
SĘDZIOWIE
- Obsadę sędziowską Turnieju zapewnia KS MZPR.
- W poszczególnych halach nad przebiegiem zawodów czuwają przedstawiciel Organizatora oraz Sędzia Główny Halowy. Oni podejmują bieżące decyzje dotyczące przebiegu rozgrywek w porozumieniu z Sędzią Głównym.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator Turnieju Lajkonik Cup zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie.
- Sposób interpretacji Regulaminu i wszystkie sprawy sporne rozstrzyga Organizator.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju problemy techniczne nie wynikającego z jego winy które mogą mieć wpływ na przebieg Turnieju Lajkonik Cup.
- Uczestnicy wyrażają zgodę na nieodpłatną publikację zdjęć z Turnieju. Zdjęcia te przeznaczone są wyłącznie dla Organizatora w celu zamieszczenia na serwisie www.lajkonikcup.pl, jako materiały promujące Turniej.
HALE – MIEJSCA ROZGRYWANIA ZAWODÓW
Rozgrywki prowadzone będą równolegle na trzech obiektach:
- Hala sportowa Szkoła Podstawowa nr 91, os. Handlowe 4
- Hala sportowa Zespołu Szkół Ogólnokształcących Sportowych Nr 2, os. Teatralne 35,
- Hala sportowa Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej, os. Zgody 13b.
IMPREZY TURNIEJU
- Uroczyste Otwarcie Turnieju – piątek, 21 kwietnia godz. 20:00 – hala SP 91
- Dyskoteka dla uczestników oraz spotkanie opiekunów zespołów – sobota, 22 kwietnia, godz. 20.00 – 22.00
- Dekoracja Najlepszych Zespołów Turnieju – niedziela, 23 kwietnia, hala SP 91:
-
OSOBY FUNKCYJNE, ORGANIZATORZY I PRZYDATNE KONTAKTY
- Biuro Turnieju – sekretariat SP nr 91, os. Handlowe 4 tel. 12 644 24 75 w. 20
- Wojciech Miodoński – Prezes SKS – koordynator rozgrywek tel. 501 295 474
- Jan Sowa – Kierownik Turnieju tel. 606 225 551
- Wojciech Marcinek – Sędzia Główny Turnieju tel. 502 590 599
- Wyniki zawodów oraz ew. bieżące komunikaty będą umieszczane na stronie internetowej Turnieju: www.lajkonikcup.pl